SERVICE

Handig om te weten om je bezoek zo prettig mogelijk te maken

Servicebalie


Heb je vragen of opmerkingen tijdens je theaterbezoek? Bij de servicebalie, naast de kassa hoofdingang, kun je voor aanvang, in de pauze en na afloop van de voorstelling terecht.

Bij de servicebalie zijn ook programma's en gehoorversterkende apparatuur verkrijgbaar. 

Inleidingen


Bij veel dans-, opera- en toneelvoorstellingen kun je voorafgaand aan de voorstelling een inleiding bijwonen. Tijdens de inleiding krijg je meer (achtergrond)informatie over de voorstelling, de artiesten en de keuzes van de regisseur. Bij de voorstellingsinformatie op de website, in de seizoensbrochure en op het toegangskaartje staat aangegeven of er een inleiding is en waar deze plaatsvindt. Inleidingen zijn gratis toegankelijk en je hoeft niet te reserveren.

Bij de meeste voorstellingen is er daarnaast op de avond van de voorstelling een programmaboekje of programmavel verkrijgbaar. De meeste programma's zijn gratis.

Pauze tijdens de voorstelling

Of er een pauze is tijdens de voorstelling wordt bepaald door het gezelschap. De pauzetijd en eindtijd staan, indien bekend, vermeld op de pagina van de voorstelling. De pauze duurt gemiddeld twintig minuten.

(Pauze)consumptie

Bij de meeste voorstellingen is een drankje* inbegrepen bij je toegangskaartje, om een betere service tijdens de pauze te kunnen bieden. Is er een pauze? Dan staat je drankje voor je klaar op het pauzebuffet. Is er geen pauze? Dan kun je op vertoon van je kaartje een drankje vooraf of achteraf halen bij de bar. Alleen geldig op de dag van de voorstelling. Bij voorstellingen in Pand P en Natlab is geen consumptie inbegrepen.

*Het betreft drankjes uit het Hollands drankassortiment (koffie/thee, fris, huiswijn en bier). Voor speciale wijnen, speciaalbier vragen we een kleine meerprijs.

Pauze en eindtijd

Zodra de pauzetijd en eindtijd bekend zijn vermelden we deze op de website bij de betreffende voorstelling. Of er een pauze is in de voorstelling wordt bepaald door de artiest/gezelschap. De eindtijd is altijd een schatting en onder voorbehoud. De werkelijke eindtijd is afhankelijk van improvisatie, applaus, toegiften etc.

Voorzieningen voor mindervaliden


Parktheater beschikt over diverse voorzieningen voor mindervaliden, zoals een lift, rolstoelplaatsen en gehoorversterkende apparatuur. 

Rolstoelplaatsen

Er zijn rolstoelplaatsen aanwezig in alle zalen. Rolstoelplaatsen kun je telefonisch reserveren of via het papieren bestelformulier in de voorverkoop. Deze zijn helaas niet te reserveren via de website. 

Gehoorversterking

Alle zalen van het Parktheater zijn voorzien van een hoorondersteunende installatie, het Phonak Roger-systeem. Deze is te gebruiken door slechthorenden, zowel met een eigen hoortoestel, maar ook zonder eigen toestel, die alleen een hoorhulp wensen tijdens de voorstelling.
Voor aanvang van de voorstelling af te halen bij de kaartverkoopbalie. 

Lees meer over toegankelijkheid

Handig om te weten


Telefoons

Is je telefoon ook een avondje uit? Mobiele telefoons en theater gaan niet goed samen. Behalve dat telefoons hinderlijk zijn in de zaal, storen de telefoons ook op de zenders van de technische apparatuur. In het Theatercafé is het Huis met een Kluis waar je je telefoon gedurende de voorstelling kunt opladen.  

Gratis garderobe

Wij bewaken gratis je jas tot het einde van de voorstelling. De directie stelt zich niet aansprakelijk voor diefstal of vermissing.

Laatkomers

Om te voorkomen dat je late binnenkomst stoort, kun je na aanvang van de voorstelling alleen op aanwijzing van onze medewerkers de zaal betreden. In overleg met de artiest/gezelschap kunnen laatkomers eventueel via de achteringang naar binnen. Sommige gezelschappen staan niet toe dat je de zaal betreedt nadat de voorstelling is begonnen.

Teleurgesteld? Laat het ons weten!


Voldeed de voorstelling niet aan je verwachtingen? Dan kun je tijdens de pauze (of na de voorstelling als er geen pauze is) en tegen inlevering van het toegangsbewijs, een reactieformulier invullen bij de Servicebalie.  

Je krijgt telefonisch of schriftelijk bericht. Je kunt je reactie natuurlijk ook telefonisch doorgeven (tijdens openingstijden) via 040- 2 11 11 22 of via e-mail naar kaartverkoop@parktheater.nl