Veelgestelde vragen

Wat wil je weten?
De meest gestelde vragen op een rijtje
 

Bereikbaarheid en bezoek

Wat is de routebeschrijving naar Parktheater Eindhoven met de auto?
Wat is de routebeschrijving naar Parktheater Eindhoven met het openbaar vervoer?
Waar kan ik mijn auto parkeren?

Er zijn diverse parkeergelegenheden bij het Parktheater.
Lees hier meer over parkeren

Kan ik mijn jas bij de garderobe ophangen?

Ja, wij bewaken gratis je jas tot het einde van de voorstelling. De directie stelt zich niet aansprakelijk voor diefstal of vermissing.

Waar kan ik terecht voor gehoorversterkende apparatuur?

Parktheater Eindhoven heeft een Servicebalie/Kaartverkoopbalie bij de hoofdingang. Daar kun je terecht voor verstrekking van gehoorversterkende apparatuur.

Wat zijn de mogelijkheden qua eten en drinken?

Voorafgaand kun je dineren in restaurant BIJ13, gevestigd in het Parktheater. Voor aanvang, in de pauzes en na afloop kun je bij de bars in de verschillende foyers terecht voor drankjes voor aanvang en in de pauzes. Ook in Theatercafé is een bar met drankjes en kleine (borrel)hapjes. Lees meer over eten en drinken 

Kaartverkoop

Hoe kan ik theaterkaarten kopen?

Theaterkaarten zijn te koop via de website, telefonisch of bij de kassa.
Meer informatie over kaartverkoop

Wat is een e-ticket?

E-tickets zijn toegangsbewijzen die je per e-mail toegestuurd krijgt. Deze kun je thuis uitprinten, maar je kunt ze ook laten zien op de mobiele telefoon.

Toegangstickets voor de voorstellingen zijn voortaan ook beschikbaar in de Ticketmatic app. Je installeert de Ticketmatic App op je mobiele telefoon via de Appstore of de Playstore.

Kan ik met een Podiumcadeaukaart of een tegoedbon betalen?

Parktheater accepteert de volgende bonnen/cadeaukaarten:

  • Tegoedbon Parktheater Eindhoven*
  • Parktheater podiumcadeaukaart
  • Podiumcadeaukaart*
  • Kunst en Cultuurkaart / NR1 Cadeau*
  • Iris-cheques / VVV-bonnen / VVV-cadeaukaart* / **

Je kunt hier zowel aan de kassa als ook online mee betalen. Voor de kaarten met * kun je de code invullen op de betaalpagina. Lukt dit niet (misschien heb je een oudere versie van de betreffende kaart) of heb je een Cadeaukaart van het Parktheater? Dan kun je na aankoop van de kaarten dit formulier invullen en samen met de bon(nen) naar de afdeling Kaartverkoop sturen. Het bedrag wordt dan zo spoedig mogelijk op je rekening gestort.
** Sinds 1 juli 2020 is de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft) ingegaan. Dit betekent dat je vanaf 1 juli maximaal € 50 per transactie van je VVV-cadeaukaart kunt gebruiken. Het resterende deel kun je via iDeal betalen.

Kan ik mijn kaarten annuleren?

Verhinderd? Dan kunt je de kaarten ruilen tegen een andere voorstelling (kosteloos) of een tegoedbon (€ 2,50 annuleringskosten). Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Wat te doen als ik mijn kaarten kwijt ben?

Het kan zijn dat je je kaarten kwijt bent of verloren hebt. In dat geval neem je contact met ons op. 

De voorstelling is uitverkocht. Wat nu?

Bij uitverkochte voorstellingen kun je je op de wachtlijst laten zetten. Als er kaarten beschikbaar komen, nemen wij contact met je op.

In de zaal

Is het toegestaan om beeld en/of geluidsopnamen te maken?

Het is niet toegestaan beeld en/of geluidsopnamen te maken.

Is het toegestaan om consumpties mee te nemen in de zaal?

Het is niet toegestaan consumpties mee te nemen in de theaterzaal.

Wat moet ik doen als ik te laat ben?

Meld je bij aankomst bij de medewerker in de voorhal.  In overleg met de artiest/gezelschap kunnen laatkomers eventueel via de achteringang naar binnen.

Is er een pauze tijdens de voorstelling?

Niet bij elke voorstelling is een pauze. Of er een pauze is wordt bepaald door het gezelschap. De pauzetijd en eindtijd staan, indien bekend, vermeld op de pagina van de voorstelling.

Waar kan ik mijn jas ophangen?

Er is een gratis garderobe in de voorhal. Deze is bewaakt tot na de voorstelling.

En verder

Ik wil een feest geven. Is het Parktheater geschikt als locatie?

Voor evenementen kun je contact met ons opnemen. We maken graag een offerte op maat. Lees meer over zakelijk/evenementen

Zijn er rondleidingen mogelijk?

Op diverse zaterdagen zijn er rondleidingen. Verder is het mogelijk om tegen een vergoeding een rondleiding af te spreken. Lees meer over rondleidingen

Mijn vraag staat hier niet bij.

Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier of stuur een e-mail naar info@parktheater.nl

Livestream

Wat is een livestream?

De voorstelling in het Parktheater wordt gefilmd met meerdere camera's en de opname wordt online en live uitgezonden. Dit betekent dat je thuis, in je eigen huiskamer, de voorstelling kunt bijwonen.

Hoe koop ik tickets voor een livestream?

Tickets voor streams zijn te koop via de website parktheater.nl en gaat op dezelfde manier als tickets kopen voor de gewone voorstellingen. Na de betaling ontvang je een bevestigingsmail met een unieke toegangslink voor de stream. 

Wat heb ik nodig om een livestream te bekijken?
  • Je hebt een apparaat nodig om de stream te bekijken, we adviseren een tablet, laptop of desktop-pc. Als alternatief kunt je kijken op je smartphone. Zorg dat het apparaat beschikt over een internetbrowser met actuele update, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge of Apple Safari.
  • Je hebt een goede internetverbinding nodig, via een kabel, wifi of 4G.
  • Je hebt de unieke toegangslink nodig. Deze ontvang je direct na betaling van je livestreamticket in de orderbevestigingsmail. Of deze ontvang je op de dag van de livestream. 
Wanneer ontvang ik de link om de livestream te bekijken?

Direct na betaling van je livestreamtickets, ontvang je een orderbevestiging per e-mail. Hierin staat de unieke toegangslink naar de stream.
Heb je geen e-mail ontvangen? Controleer dan de spam of ongewenste e-mail map van je mailbox. Ben je de e-mail per ongeluk kwijtgeraakt? Neem dan contact op met kaartverkoop@parktheater.nl

Vanaf wanneer kan ik de livestream bekijken?

De aanvangstijd van de stream staat vermeld in je bevestigingsmail.
We raden aan om enige tijd van te voren de pagina met de unieke toegangslink te openen, zodat je voldoende tijd hebt om te controleren of alles goed werkt. 

Kan ik de online stream op een later moment terugkijken?

Nee, de livestreams kun je momenteel alleen op het moment van uitzending bekijken. 

Kan ik de livestream pauzeren?

Ja dat kan. Je kunt de livestream op pauze zetten en daarna weer hervatten.

Kan ik samen met andere mensen kijken?

De unieke toegangslink kun je op één apparaat tegelijk gebruiken. Je kunt zelf beslissen met hoeveel mensen je kijkt. 

Ik kan de unieke toegangslink niet vinden. Wat kan ik doen?

De unieke link wordt meteen na aankoop van je tickets per e-mail naar het adres gestuurd dat je hebt opgegeven. 

Controleer de spamfolder voor het geval de e-mail daarin staat.
Mocht je de e-mail niet kunnen vinden, neem dan contact op met ons via WhatsApp (040-211 11 22). 

Mijn link naar de stream werkt niet. Wat kan ik doen?

Heb je op de unieke toegangslink geklikt vanuit je bevestingsmail? De code wordt dan automatisch voor je ingevuld.
Lukt dit niet? Ga dan naar de streamingwebsite en vul handmatig de toegangscode in. Controleer goed of je geen typefout gemaakt hebt. 
Lukt het nog steeds niet, neem dan contact met ons op via WhatsApp

Is er hulp beschikbaar tijdens de stream?

Ja, voor vragen en problemen zijn wij bereikbaar via WhatsApp (040-211 11 22).

Ik heb geen beeld of de stream lijkt te zijn gestopt. Wat kan ik doen?

In de meeste gevallen helpt het om de webpagina te verversen. Dat doe je door op het toetsenbord op F5 (Windows) of Command/⌘+ R (Mac) te klikken. Vaak is in de browser ook een icoontje (ronde pijl) te vinden waarmee je kunt verversen.

Klik vervolgens weer op de 'start-stream' knop en vervolgens op de play-button. 

Als dit niet werkt, controleer dan het volgende:

  • Gebruik je de juiste link voor toegang tot de stream? 
  • Controleer of je internetverbinding actief is
  • Is je browser recentelijk bijgewerkt met de laatste updates?
  • Zijn de cookies in je browser ingeschakeld?
  • Is de batterij van het apparaat voldoende opgeladen?
  • Wat vaak helpt is een andere browser of een heel ander apparaat te proberen. Wij adviseren Google Chrome (maar Mozilla Firefox, Microsoft Edge en Apple Safari worden ook ondersteund). 

Staat het antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op via WhatsApp (040-2 11 11 22). 

Ik heb wel beeld, maar geen geluid. Wat moet ik doen?

Controleer of het volume van je apparaat aan staat. Controleer ook het volume van de videoplayer zelf door met je muis naar de onderkant van de stream te gaan tot het volume-icoontje verschijnt.

Ben je aan het casten (Chromecast/ Apple TV)? Controleer dan zowel het volume op de TV als het apparaat vanaf waar de stream verzonden wordt. 

Hoe kan ik de stream bekijken op mijn tv (Chromecast/Apple Airplay)?

Het is mogelijk de livestream door te schakelen naar je tv door een HDMI-kabel tussen je laptop/computer en de tv. Ook is het mogelijk te casten via Chromecast of Apple Airplay.

Casten via Chromecast
Wij adviseren dit te doen vanaf een laptop of desktop computer. Let er wel op dat Chromecasten alleen werkt vanuit de Google Chrome browser. Indien je een tablet of smartphone wilt gebruiken, let er dan op dat dit geen iPhone of iPad is, maar bijvoorbeeld een Google Chromebook of een andere tablet met het Android/ChromeOS besturingssysteem van Google. Problemen? Kijk dan eens naar deze snelstartgids van Google.
Wil je casten vanaf een iPhone of iPad? Cast dan via een Apple Airplay/Apple TV.

Casten via Apple Airplay/TV
Dit werkt vanaf je iPhone, iPad of Macbook.  Wij adviseren om dit niet te doen via de ‘Synchrone weergave’, maar vanuit de videoplayer op het Apple Airplay icoontje te klikken.  Bekijk hier de uitleg van Apple zelf
Zorg dat je Apple TV is bijgewerkt met de nieuwste updates. Meer info van Apple

Problemen?

  • Controleer of het apparaat vanaf waar je wilt casten (tablet, telefoon, laptop, desktop) op hetzelfde WiFi netwerk zit als je Chromecast en/of Apple TV.
  • Ververs de pagina waarop de stream te zien is in je browser en start daarna je Chromecast en/of Apple TV opnieuw op en probeer het nogmaals. 

Staat je vraag er niet bij?


Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier of stuur een e-mail naar kaartverkoop@parktheater.nl
In dringende gevallen kun je je vraag stellen via WhatsApp (040- 2 11 11 22). 

Contactformulier

Dit veld is verplicht
Het e-mailadres is niet correct