Plan jouw reis met Charlie
Pilot: chatbot voor slim en duurzaam reizen
In samenwerking met Brainport Bereikbaar organiseren we een pilot met onze nieuwe digitale assistente, Charlie. Charlie helpt je met het plannen van je reis naar het Parktheater. Actuele reisinformatie, zodat je goed voorbereid op pad gaat en de beste reisoptie kunt kiezen.
Plan je reis met Charlie
Door Charlie nu te testen, help je ons om in de toekomst nog beter bij te dragen aan duurzame reisopties.
Stuur Charlie je vraag via WhatsApp op 06 57 37 30 43
Plan hier je reis met Charlie
Pilot: chatbot bevordert slim en duurzaam reizen
uit artikel van Brainport Bereikbaar
Sinds deze week kunnen bezoekers van het Parktheater en Muziekgebouw Eindhoven hun reis slimmer en duurzamer plannen met behulp van een nieuwe chatbot. De nieuwe digitale assistent van het Parktheater heeft de naam Charlie gekregen en de digitale assistent van het Muziekgebouw wordt Emma genoemd. De chatbot is beschikbaar via WhatsApp en biedt op maat gemaakte reisadviezen, rekening houdend met de verkeersdrukte en verschillende vervoeropties zoals bus, trein, auto en P+R. De chatbot is een extra dienstverlening voor bezoekers en bevordert een efficiënte en duurzame manier van reizen.
Verspreiding van verkeer met duurzaam vervoer
“Theater- en podiumbezoekers komen vaak met de auto uit verschillende hoeken van het land, wat kan leiden tot drukte in de stad”, vertelt Senna Heijnen, projectmedewerker doelgroepenaanpak bij Brainport Bereikbaar. “We willen bezoekers stimuleren om op verschillende duurzame manieren naar de binnenstad te reizen. Daarom ontwikkelde Buko in opdracht van Brainport Bereikbaar de chatbot. De chatbot houdt rekening met verkeersdrukte, waar de bezoeker vandaan komt en wat realistisch is.”
Snel en nauwkeurig reisadvies
“Alle informatie over de voorstellingen, zoals starttijden en beschikbare voorstellingen, hebben wij al in het systeem ingevoerd”, vertelt Senna. “Hierdoor kan de chatbot een nauwkeurig reisadvies geven. De chatbot vraagt naar welke voorstelling je gaat en weet daardoor direct de tijd en locatie. Op basis hiervan berekent hij wanneer je moet vertrekken en geeft hij je specifieke reisinformatie.”
Pilotfase: uitproberen en feedback geven
Vandaag start de pilotfase van de chatbot. Gedurende deze maand kunnen theaterbezoekers de chatbot uitproberen en feedback geven. Dit kan direct via de chatbot, maar ook via feedbackzuilen die bij de theaters staan. “Ook houden we tussentijds intensief contact met het theater zodat we tijdig kunnen bijsturen als dat nodig is”, vertelt Senna. “Na de pilotfase beoordelen we of er verbeteringen en aanpassingen nodig zijn.”