Annulering voorstelling

Lees hier meer over de afhandeling van je gekochte kaarten. 

Naar aanleiding van de persconferentie van 13 oktober mag het Parktheater niet meer dan 30 mensen in een ruimte ontvangen. Dit heeft gevolgen voor de voorstellingen en je bezoek aan het Parktheater. Voorstellingen worden waar mogelijk voor 30 mensen gespeeld, worden verplaatst of geannuleerd. Kaartkopers ontvangen hierover per e-mail bericht. 

Indien de voorstelling niet gespeeld kan worden wordt geprobeerd om deze in overleg met artiesten, impresariaten en producenten te verplaatsen naar een andere datum.  Als dat niet lukt wordt de voorstelling definitief geannuleerd. 

Afhandeling van de gekochte kaarten

Ieder theater, festival, museum of concertzaal hanteert hetzelfde beleid met betrekking tot restitutie. Kan een voorstelling niet verplaatst worden naar een nieuwe datum, dan ontvang je het aankoopbedrag in de vorm van een voucher.  Wil je de culturele sector steunen dan is het mogelijk je kaartjes om te zetten in een donatie. Deze donatie komt via een verdeelsleutel ten goede aan zowel de artiesten van de voorstelling als het Parktheater. Daarnaast blijft er de mogelijkheid je geld terug te vragen. Dit geregeld in de landelijke afspraken van Bewaar je ticket, geniet later. 

Voucher
Wij hopen dat je na de coronacrisis het Parktheater weer komt bezoeken. Als compensatie voor de geannuleerde voorstelling ontvang je een voucher ter waarde van het aankoopbedrag van je kaarten (en eventueel theaterdiners/pauzearrangementen) incl. servicekosten. Hiermee kun je kaarten kopen voor een voorstelling naar keuze in het Parktheater. Zo heb jij nog iets moois in het vooruitzicht en help je ons de economische klap op te vangen. En je helpt mee met het realiseren en organiseren van nieuwe voorstellingen in de toekomst. 

  • De voucher is twee jaar geldig
  • de voucher kan online, telefonisch en aan de kassa gebruikt worden voor de aankoop van kaarten
  • Als je de voucher niet binnen de geldigheidstermijn gebruikt, kun je alsnog je geld retour vragen

Donatie
We krijgen regelmatig van onze bezoekers de vraag of er ‘iets’ gedaan kan worden om de theatersector te steunen. Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je, zodra het weer kan, de voorstellingen bezoekt in ons theater. Wil je ons theater en theatermakers extra ondersteunen? Vraag dan geen voucher aan of geld terug, maar doe een donatie, bijvoorbeeld door je kaartjes (geheel of gedeeltelijk) om te zetten in een gift. Wij danken je bij voorbaat voor je steun.

Aankoopbedrag retour
Mocht je de voucher niet willen accepteren dan blijft het natuurlijk mogelijk je aankoopbedrag terug te krijgen. Lees hieronder hoe dat in zijn werk gaat: 

  • We verzoeken je een mail te sturen aan kaartverkoop@parktheater.nl. met je gastnummer, IBAN-nummer en naam. Zodat we het bedrag op je rekening kunnen storten. 
  • De toegangskaarten (incl. consumptiestrook) worden ongeldig gemaakt. 
  • Door de huidige omstandigheden kan het langer duren dan normaal voordat het geld op je rekening staat, maar wij doen ons best dit te beperken (uiterlijk 3 maanden na de oorspronkelijke datum van de voorstelling)

Vragen? 
Heb je nog vragen, neem dan contact op met de afdeling Kaartverkoop. Dit kan via onze WhatsApp service (040–2 11 11 22) of stuur een mail naar kaartverkoop@parktheater.nl.

Bedankt voor je begrip, geduld en vertrouwen.
Blijf gezond en wij hopen je snel weer in ons theater te mogen verwelkomen.

Veelgestelde vragen

Waarom de ticketregeling/voucher?
De culturele- en sportbranche hoopt dat hiermee kaartkopers hun favoriete podium of evenement later bezoeken. Dit helpt de economische impact, die ontstaat door de maatregelen omtrent het coronavirus, in de culturele sector op te vangen. De podia kunnen met deze regeling het verlies aan inkomsten verspreiden over twee seizoenen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Niet alleen de organisatoren, artiesten en podia worden hiermee geholpen, maar juist ook alle mensen achter de schermen. 

Komt mijn donatie ook terecht bij de artiest?
Zonder podia geen publiek – zonder publiek geen podiumkunst – zonder podiumkunst geen samenleving. We vormen met elkaar een keten: producent (artiest), podia en publiek. Je donatie komt, via een verdeelsleutel, dus zeker ook bij de artiest terecht. 

Waarom heb ik nog geen e-mail ontvangen?
Bezoekers die kaarten hebben voor een voorstelling krijgen persoonlijk bericht van ons zodra wij zekerheid hebben over de betreffende voorstelling. Het kan zijn dat we je om wat voor reden dan ook niet hebben kunnen bereiken. Stuur dan een bericht naar kaartverkoop@parktheater.nl

Speciale regeling Restitutiegelden
 

Op voorstellingen die verplaatst of geannuleerd moeten worden als gevolg van de coronacrisis is de Regeling Restitutie Ticketgelden van toepassing.  

Deze regeling is opgesteld in samenspraak met onder meer de verschillende brancheorganisaties in de culturele- en sportsector, Ministerie van OCW, Ministerie van Economische Zaken en de Autoriteit Consument & Markt.

“Ook voor de culturele sector zijn dit uitdagende tijden. We kunnen de theaters, organisatoren, poppodia en musea helpen door naar de voorstellingen te blijven gaan, alleen later wanneer de omstandigheden het toe laten. Evenementen worden nu verplaatst. Bewaar je ticket en blijf van cultuur genieten. En kan je toch niet, vraag dan om een tegoedvoucher. Zo help je de culturele branche overeind te blijven.”  aldus Minister van Engelshoven

Welkom op parktheater.nl

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruiksgemak voor onze bezoekers te vergroten, om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden (zoals video’s), voor marketing doeleindes en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden.

Door op ‘Akkoord’ te klikken, stem je hiermee in.
Als je niet akkoord bent, kun je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt je winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kun je inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen