Het Rotterdamse dansgezelschap Conny Janssen Danst presenteert de nieuwe voorstelling ZIEL, waarin het verlangen om voluit te leven leidend is. Met een ijzersterke, avontuurlijke groep dansers bestaande uit jong talent en bekende gezichten.
In het nieuwste werk van Conny Janssen staan we midden in het leven, met alle onzekerheden en tegenstellingen die daar bij horen. Kunnen we het leven accepteren zonder verlamd te raken door de uitdagingen die voor ons liggen. Zijn we bereid risico's te nemen? Kunnen we ons ook comfortabel voelen als het leven zich niet naar onze voornemens en wensen plooit?
ZIEL is een ode aan het leven, met al zijn ups en downs, zijn verrassingen en teleurstellingen. Van verstilde momenten tot uitbundige vieringen, van pijnlijke confrontaties tot hoopvolle verwachtingen. In ZIEL geven we uiting aan de drang vrij en onbezonnen te zijn, de luiken open te gooien en in het diepe te duiken, zonder angst of schroom.
- Met gratis inleiding om 19.15 uur
- Onlangs mocht Conny Janssen de Prijs van Verdienste in ontvangst nemen, een oeuvreprijs waarmee het Dansersfonds ’79 haar eert voor de belangrijke betekenis die zij heeft voor de dans in Nederland. In aanwezigheid van Prinses Beatrix en uit handen van balletcoryfee Alexandra Radius tijdens het 25e Nederlandse Balletgala in een uitverkocht Delamar.
De pers over Ziel van Conny Janssen Danst
"In de fraai vormgegeven dansvoorstelling Ziel houdt Conny Janssen de kijker bij de les door voortdurend te schakelen tussen jachtig en vertraagd, dromerig en in your face, duister en licht." (Het Parool)
"We zien verstilde momenten vol expressieve handgebaren die strijd en wrijving uitdrukken. Janssen biedt ruimte aan iedere danser om een eigen traject door de voorstelling heen te volgen, interessant omdat de groep bijzonder divers is." (Trouw)
‘Ziel is opgebouwd uit een reeks super vitale choreografieën, van bewegingen die je misschien wel ground zero zou kunnen noemen, want ze zijn aardgebonden en heftig, tot moeiteloze, van de zwaartekracht bevrijde sprongen. Soms lijken de fysieke aanrakingen op een gestileerd gevecht met handen op elkaars gezicht of rond de schouder’ (Theaterkrant.nl 'Keuze van de criticus')